Thursday, August 4, 2011

Aku Dah Lama Nak Buah Ni

Buah Laici




Buah Laici berasal dari hutan cuaca panas di China Selatan dan juga di Vietnam, ia telah dipelihar di negeri China lebih daripada 1,000 tahun. Ia merupakan buah hutan yang digemari oleh orang ramai di negara-negara asia. dengan setiap 100 gram isinya, terdapat 72 mg vitamin C. Oleh itu, ia merupakan sumber vitamin C utama, termasuklah potassium dan pelbagai nutrien lain. Mengambil laici setiap hari kemungkinan dapat membantu mengurangkan risiko kanser dan pelbagai penyakit lain.

dah lama aku cr buah laici ni tp tak jumpa2 lg..kat mn la aku nak cr lg..kat pasaraya..jusco, giant, care4 semua aku dah cr yg ada dlm tin je..tp tak sama..hr tu abah ckp ada je jual kat Taman Yayasan ni kat Segamat.klu la Segamat tu mcm aku g Subang sebelah je dah lama aku g..tp apa kan daya...terbayang2
je la... skrg still lg usaha mencari buah laici yg origanal punya segar bugar dr ladang kat
merata tempat..dulu En Somi ngidam nak mkn buah kiwi..tp buah tu kat mn2 ada...


No comments: