Sunday, August 7, 2011

Bila Shazwan Puasa

Assalamualikum..salam ramdhan buat semua...
Hari ni aku nak bercerita ttg adik laki aku yg sorang ni Shazwan Waliuddin. Hari dah 8 hari bg umat Islam berpuasa menunaikan tanggungjawab sbg umat Islam dan juga bg adik aku ni tp dah terkantoi 2 hari sbb dia main tak igt bl penat mula la nangis nak cr air ktnya kawan dia minum depan dia..he..he...

Tak pe la asalkan dia dah start blaja nak puasa tu pun setiap hari kene diberi upah asal ptg je abah mesti bwk
dia ke kedai @ bazar..siap tanya lg kat k.sue..

adik: k.sue apa beza bazar dgn pasar mlm tu?


k.sue:bazar ni sama jg mcm pasar lg byk jual makanan..klu bazar tiap2 hari ada klu pasar tu seminggu sekali jer..

adik: o klu mcm tu blh la ajak abah g bazar hari2 nak beli burger...(sampai la hr ni klu shazwan puasa abah mesti bwk shazwan g pasar hari2..ha..ha...)

smlm mak kol aku saje je tanya khabar berita..mak ckp td g kedai shazwan mcm2 nk..maggie goreng la..biskut tiger la..mak kata klu mcm tu bwk duit beribu pun habis..semua nak..t pas buka mn nak mknnya..
macam2 la shazwan ni..ada 1 hal lg aku tak blh blah..kol aku ckp "along shazwan puasa ni t raya jgn lupa duit raya tau..shazwan dah kira2 ni... along bg sehari RM1, angah bg sehari RM2, k.chik bg sehari RM3, abg zaki (tunang Ayu) sehari RM4, abg jai sehari RM5...amboi byk betul duit raya shazwan..sejak dah pandai kira2 ni bkn main lg dia...adik..adik....

ni muka bl dia marah konon nak tunjuk gangster la tu :-)

2 comments:

fazrulnoor said...

mcm ni la muka anak ko nnt suzi

suzie shazana said...

memandai je ko fazrul...