Tuesday, September 27, 2011

Sehari Sebelum Bersalin

Assalamualaikum....


aku nak bercerita sket ler..gah busan2 ni duk mlm2 sorang dara ni..danial amsyar pun dah tido nak manja2 gan En Somi jauh plak he..he...sebelum aku sakit nak bersalin ritu..en somi sempat belanja makan kat Tanjung Harapan..menu yg aku pesan ketam masak berlada 4 ekor..udang goreng tepung 7 ekor je sbb En somi tak mkn udang pastu kangkung goreng belacan..air epal gan laici...sgt la aku berselera mkn tp time tu aku dah tak blh nak mkn byk mcm slalu sbb perut dah rasa terlalu keras dan tegang sgt..mlm tu kami blk agak lewat kul 12.00 br balik umah siap g pusing2 kat Pandamaran lg ..g tgk member En Somi main futsal...so nak menghilangkan rasa sakit yg datang tak de la kerap lg time ni...

Esoknya subuh kul 4.oo pg tu aku dah rasa smthing jer..jenuh aku nak bezakan yg aku ni sakit perut nak berak ke nak bersalin...tak pe aku releks lg sempat lg aku mkn roti time tu..so sambung tido blk..pg2 tu aku g tau kat k.fifa merangkap doktor peribadi aku selama ni he..he...k.fifa ckp klu sakit kerap 15 minit skali pastu ada kuar air br g ospital...so tak de apa tanda lg..aku rehat je..tido dan baring...mcm biasa ler tgh hari aku msk utk santapan En Somi t blk..msk labu msk lemak lg he..he..time tu mimie msg aku tanya aku dah bersalin ke blm hu..hu...

tp sakit tu dah semakin terasa ...skejap2 nak terkencing..skejap sakit perut + mengeras..aku laratkan jg la buat kerja rumah ..kemas umah..kemas bilik t mak mertua nak dtg klu dah bersalin...sambil2 buat kerja tu aku kehulu ke hilir jln kaki..skejap2 berhenti mkn roti gardinia gan kaya..hu..hu..tak de la terasa sgt sakitnya..

bl msk senja ... org sibuk layan tgk bola time tu malaysia vs jepun... aku dah mula rasa sakit yg teramat sgt...dah tak blh bangun..en somi ckp nak g ospital skrg ker? aku ckp erm tak mau la sbb tak de tanda pun lg..so en somi amik laptop suh aku main internet sambil mkn kacang 1 pek besar gan air kelapa yg dia beli kan..sementara dia layan bola..so aku pun layan la berfb gan rex mlm tu..chat gan abg joe......

after that jeng...jeng.........continue esok lusa sbb Muhammad Danial Amsyar dah bangun nak ehem..ehem...hu..hu....

7 comments:

fifa said...

hehe~sile sambung tau..nk dgr experience..eh,kem slm bdk comel tu!

raihan said...

asik mkn je suzie.org pon konpius nk jwb ko da bersalin or belum wktu akak2 kat opis ni tya =P

fazrulnoor said...

dia nak apa sz, siap ehem ehem

suzie shazana said...

k.fifa:insyaallah akan disambung kemudian tungguuuuu.....

farah:so sekarang ko dah blh jawab soalan mereka he..he..make sure tempat org tdk bersepah yer..ckp kat mereka2 yg berkenaan hu..hu...

fazrul:eleh ko wat2 tak fhm plak..sibuk jer he..he..

cIKhA said...

tahniah ag heheh..hepi tgk baby ko

suzie shazana said...

k.wan meh la dah selancar tgk baby he..he...

cIKhA said...

InsyaAllah klo xde aral ye..eheh