Monday, October 17, 2011

Paksu Dan Amsyar

Dah lama aku tak isi apa dlm blog aku ni
ni aku nak cerita pasal adik aku shazwan waliuddin
dia sejak ada amsyar ni bkn main lg..sblm tido cium amsyar
sblm g sekolah pun cium amsyar..blk sekolah pun cium amsyar
ada 1 hari tu dia ckp gan mak aku 
"ish shazwankan mlm td tak blh nak tido baby along tu skejap2 nangis"
ha..ha..padan muka sebok je ... sbbnya mak aku tido sblk gan aku 
so dia pun ikut jg..tak pasal2 dia tak blh nak tido sbb terjaga
dgr amsyar nangis...1 hari tu dia dpt patung angry bird warna merah
sepupu dia kasi...bl si amsyar ni nangis dia lagakan plak hidung amsyar
gan muncung burung tu..bertambah nangis ada la..
aku slalu pgl adik aku ni 'bapaksu'='paksu' sbbnya bdn diakan gemuk
jd padan la gelaran tu..bl aku pgl mcm tu marah btl dia..ha..ha...
1 lg tabiat yg aku slalu dgr bl amsyar ni bgn tido je dia suka nyanyi
'ole..ole..o... bla..bla... 'aku tak igt yg aku tau ole2 tu je..sbnrnya lg tu kum 
apa ntah nyani lbh kurang mcm ni la..'baby..baby.. bla..bla...'

dan lg 1 siap ckp along klu nk belikan mainan amsyar t bwk
shazwan biar shazwan yg pilihkan..mak aku kt ala bkn amsyar pandai main lg pun
shazwan tu ha saje je ye la sbb klu dia yg pilih tentu dia blh
main skali..kih...kih...

hari ni dah hr ke 4 amsyar kat umah atas smlm dia dtg terus je
cium2 amsyar ni..dia ckp bosan la tak de baby kat umah..
siap tanya lg bl along nak balik..lama lg ke duk umah mak abg jai ni..he..he...

Bapaksu Vs Anak Sedara





No comments: