Tuesday, March 29, 2011

TERASA DIRI INI SEMAKIN LEMAH DAN LETIH....

...ingin ku bercerita dan meluahkannya..he..he...
sudah seminggu aku mennaggung ketidakupayaan diri ini...terasa terlalu letih sgt badan ni
klu blh 24 jam nak tido nak baring jer...kat rumah nak tido sampai ofic pun masih nak tido..
sampai kerja pun semakin bertambah...mujurla ada tempat baik punya untuk aku layan mata ini..
sehingga la suatu waktu aku tdk berdaya lg..tdk blh bangun 
terasa terlalu sakit mencucuk2 je pinggang ini di tambah pula dengan pening2, loya2 dan muntah2...
kadang2 aku mampu menangis untuk mereda kan ketidak selesaan ini..
betapa peritnya..namun aku redha dan terima segalanya dgn hati yg ikhlas dan tersenyum..
hanya si suami sbg pengubat mampu membuatkan diri ini bertahan dan terus kuat semangat
"mama mesti kene kuat semangat..klu nak jadi mama perlukan pengorbanan..
cuba tgk mak kita mcm mn dia lalui semua ini..jgn menangis syg...nanti baby kita pun akan sedih... ;-)"
aku tersenyum dgn katanya..apa la daya aku mmg tdk kuat sejak azali lg...
setiap hari ku panjatkan doa pada yg Maha Esa tabahkan la diri ku, kuatkan semangatku..
sihatkan la tubuh badan ku dan jg bayi ku ini...amin..

smlm aku cuti lg..bln ni je dah byk kali aku mc..dan mc...jgn la mcm ni syg...
wahai anakku jika kau mendegar 
rintihan ibu mu ini..harap kau mengerti bila sudah berada di dunia yg nyata ini..
harap kau jadi anak yg baik bila besar nanti..
harap kau hargai pengorbanan ibu mu ini...
baru kini aku mengerti..apa itu pengorbanan seorang ibu...dulu masa kecik2 aku tgk 
mak aku prgnt..biasa jer..tp sebaliknya bukan yg aku fikirkan...
baru kini aku faham dan mengerti...
terima kasih emak..terima kasih...sbb melahirkan dan menjaga diri ini...


No comments: