Saturday, October 23, 2010

TEMPOYAK,TOMYAM DAN IKAN KELI..

tomyam ayam...ini juga merupakan salah satu favorite aku..teringin nak mkn tomyam masak udang gan ketam...ermmm...sedapnya,tp skrg aku kena pantang...br semalam aku buat tomyam ayam campur sayur jagung, kacang boncis gan tomato..tambah kan pulak gan sambal belacan dan telur dadar...sungguh menyelerakan cik abg aku mkn he..he..


ikan patin masak lemak tempoyak..sungguh mengenakkan...senang je masak ikan ni..yg pasti ikan ni kena cuci bersih2 supaya hilang bau yg tdk mengenakkan..mesti ada cili padi kasi pedas sket..pastu kunyit hidup, serai, bunga kantan, daun kesum...dan tempoyak..dulu cik abg aku tu tak pandai mkn ikan patin..kih..kih..dan skrg dia dah blh makan..sebab..he..he..u all fk sendiri he..he..

ikan keli masak sambal...aku mmg paling suka masakkn ini lg2 klu mak aku yg buat..sejak kecik lg aku dibesarkan dgn makan ikan keli sambal...dulu klu hari2 mkn ni pun tak pe sampai ayh aku buat kolam untuk bela ikan keli..tp ikan keli klu saiz kecik aku mkn.. tp klu beso punya..oh tidak akan aku tolak tepi he..he...tp bab siang2 ni jgn bg aku..i geli tau he..he..klu makan blh..siang tidakkk laaa...seb bek bakal suamiku pandai siang iakn keli he..he..


*apa aku suka makan aku akn masak..nak kata terer masak tak juga..sekadar mn yg blh je he..he..selamat menjamu selera...(hari ni nak masak ikan keli sambal la..terasa nak mkn plak terliur plak tgk pic ni he..he..)

2 comments:

fazrul arzahan said...

mcmane pun aku xsuke tempoyak la sz, bau dier pun aku dah lari jauh.huhuhu

suzie shazana said...

tapi aku suka...dan suka..dan suka..he..he..aku mengemarinya..nyum..nyum...