Friday, November 11, 2011

SURI RUMAH SEPENUH MASA

Kalau aku jadi suri rumah sepenuh masa ini la jadual aku setiap hari...

6.30-8.00 pg:- bangun dan siapkan sarapan untuk En somi

8.00-10.00 pg:- kemas rumah, basuh baju,baasuh pingan periuk belangga dan siap-siap untuk masak mkanan tgh hari sbb kadang2 Amsyar bangun tak tentu klu dia bgn aku dah tak blh nak buat kerja

10.00 pg-12.00 tghari :- mandikan Amsyar..layan dia sampai dia ngantuk pastu tidokan dia

12.00 tghari-2.00 ptg :- masak dan layan En Somi utk mkn tghari

2.00 ptg - 5.00 ptg :- beristirehat bersama Amsyar Zzzzzzzzz lg2 klu hujan erm nyaman he..he..

5.00 ptg - 6.00 ptg :- mandikan Amsyar dan letak dia atas tilam depan tv .. sambil tunggu papa balik..

6.00 ptg - 8.00 mlm :- siap2 untuk sediakan makan malam dan tidokan Amsyar

8.00 mlm - 12.oo tgh mlm :- waktu untuk beristirehat bersama keluarga

12.00 tgh mlm - 3.00 pg :- Amsyar dah bangun bg dia time ni adalah waktu pagi yg ideal sdgkan mama gan papa dia sedang nyenyak tido..

begitula rutin harian aku sebagai seorang isteri dan ibu..rutin harian aku akan semakin berubah bl aku dah start kerja nanti..mcm mn agaknya yer...harap2 Amsyar dah tak mau jg tgh malam lg...

1 comment:

fifa said...

dah kerja mesti jadi zombie kg pisang..zzz..tp sz ok lagi kot office hour-kalo kene mcm akk yg x tido lgsng,blk jaga anak lagi..adooii