Monday, August 1, 2011

Bila En Somi Masuk Dapur

Ketam Masak Lemak

Resepi by En Somi he...he...

Teruja..Terharu..Terkaged..Terkasima...Terkentut...upppsss....he..he...
byk ter...apa ntah semgt En somi aku pd hari tu dia masak nasi, masak lemak ketam ni...
hari tu aku ada balik lmbat sket sbb ada keje urgent..
so lewat la jg sampai umah...bila sampai umah..En somi plak tak de..dia ckp kuar jap jumpa kawan...ok

so aku pun ckp la dlm hati dah tak sempat nak masak mkn mlm ni..tak pe la pas mandi t turun jap nak g tapau..lalu aku pun terus capai towei n then terus g bilik air..tp mata aku serabut sgt dan hati mcm nak marah je...apa pasal dapur ni bersepah...dgn sengkalan kat lantai...pinggan yg kotor byk..gan kulit bawang bersepah2...aduh...!!!!! mengeluh sorang diri..tgh2 nak marah ni ternampak plak periuk kat dapur aku pun buka la...OMG....wow ketam la..he..he...KETAM MASAK LEMAK tu...mmg aku dah lama nak mkn pun ms blk kampung hr tu nak mak mertua yg buatkan..tp ketam tak de plak...

nak marah terus tak jadi..dgn mood yg riang ria aku pun kemaskan la dapur tu dengan seiklas hati he..he...
aku tunggu husband aku balik br makan...ni la hasilnya...pedas, lemak semua ada cuma masin sket...

ni la masak lemaknya

No comments: