Tuesday, April 3, 2012

UPDATE BLOG YANG DAH BERSAWANG

Hari ni aku nak cerita pasal Amsyar, anak aku yg kacak lg bergaya mcm Aron Aziz ha ha
seminggu yang lalu dia demam panas dan diikuti dgn demam campak
tak keruan aku laki bini..mlm berjaga dah mcm burung hantu
Amsyar start demam hari khamis ptg...balik tu aku bg dia ubat demam terus..sekalinya subuh2 jumaat tu
badan dia smkn panas dan merenget jer..so aku pun amik EL la..dgn en somi pun  turut demam skali..
mlm tu aku dah jd doktor yg tak terlatih he he hebat tak aku..siap cek suhu setiap org kejap2 papa dia kejap si Amsyar..lap badan Amsyar gan tuala basah..letak cool faver kat dahi masing-masing...dah tak keruan aku...
demi dua orang insan yang aku sayang aku sanggup berjaga untuk memastikan kesihatan mereka..Amsyar setiap 3 jam kene pantau bg ubat.

Aku bwk mereka2 yang aku sayang ni g ospital PPUM....kedua2nya dapat rawatan ok la..
somi aku pas mkn ubt dia dah surut demam tp si anak kecil ni tak surut2..kpala dia panas sgt...pd mlm sabtu tu suhu dia dah tak menentu dr 36 naik 37 pastu ke 38.8 dan cirit birit. Asyik merenget je..mesti dia tak slesa. nk tido pun tak nyenyak kesian aku tgk anak aku..aku rasa sedih sgt....tgh mlm tu jg kami bawak Amsyar g KPJ Damansara..terus g emergency masuk ubat buntut terus sbb dah panas sgt.mlm tu doktor kata nak tahan wad tp bilik dah penuh.berjam2 jg ktorang menapak kat ospital ni.mmg lenguh giler tangan aku memangku Amsyar.Demi anak aku sanggup berkorban.kul 2 pg kami balik ke rumah sbb suhu Amsyar dah turun 37.doktor suh pantau suhu badan Amsya.....Alhamdulillah sekarang Amsyar dah sihat.... :-)

Mata merah br pas nangis sbb tangan kene cucuk

firstday demam 

pujuk -papa belikan kipas warna warni supaya Amsyar  tak nangis

nak manja je..nak kene dukong je tak mau duk bawah

No comments: